Difusor Soprado de Desaceleração foi uma idéia Genial fazendo com que o ar quente e rápido dos gases de escape possam ser canalizados para o difusor traseiro. Aumentando o fluxo de ar através do difusor, criando um Maior Downforce que o Difusor poderia Gerar normalmente.
Difusor Quente de Desaceleração (Hot Blowing)
Mesmo quando o Piloto tira o pé do acelerador e a injeção é cortada, as válvulas do motor continuam injetando uma dosagem de combustível pelo escapamento. Esse combustível se inflama aumentando seu volume, fazendo com que Aumente a Velocidade e Temperatura do ar que vai para o Difusor.
Blown Diffuser row Explained
Mike Gascoyne explains how blown diffuser works
Red Bull – Monaco
Exhaust Blown Diffusers
The exhausts route along the floor and blow beneath the diffuser
On the diffusers trailing edge a flap aids downforce
Two inlets lead to ducts (yellow) that feed the Starter Motor Hole with airflow
Force India 2010 Double Deck Diffuser (DDD)
Single Diffuser
Double Diffuser
2011: No openings allowed in the yellow 90cm zone, outside certain holes are permitted
Outer Blown Diffuser – Solution
Red Bull Diffuser: Flow passes under the outer 5cm of floor into the diffuser
Front Exit Exhaust
Renault Front Exit Exhaust: Flow passes wide around the floor before entering the diffuser
Mac Slit: The exhaust might exit beneath the floor in a long narrow outlet
2012: Exhaust Blown Diffusers are banned
An example of current exhaust location
For 2012 the exhaust must exit behind the rear tyre and between the diffuser and beam wing (yellow)
Desenhos das Imagens acima By Scarbsf1
Mclaren
Eder Belone
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